Dzieło Ignacego Maciejowskiego. Ignacy Maciejowski to polski powieściopisarz, nowelista, dramaturg i krytyk literacki okresu przejściowego między pozytywizmem a Młodą Polską. Przedstawiciel realizmu krytycznego w prozie modernistycznej.
Publikacja pochodzi z bazy Polskiej Biblioteki Internetowej.
Książka cyfrowa została przygotowana w najwygodniejszym formacie ePub, który umożliwia komfortowy odczyt na większości czytników e-booków na świecie wspierających standard ePub oraz w aplikacjach mobilnych na telefonach, tabletach itp. Format umożliwia intuicyjną zmianę układu tekstu, powiększania i pomniejszania rozmiaru czcionki.
Ciesz...
Publikacja pochodzi z bazy Polskiej Biblioteki Internetowej.
Książka cyfrowa została przygotowana w najwygodniejszym formacie ePub, który umożliwia komfortowy odczyt na większości czytników e-booków na świecie wspierających standard ePub oraz w aplikacjach mobilnych na telefonach, tabletach itp. Format umożliwia intuicyjną zmianę układu tekstu, powiększania i pomniejszania rozmiaru czcionki.
Ciesz...
Dzieło Antoniego Hoffmana. Antoni Hoffman to polski biolog i paleontolog, doktor habilitowany. Główne pole badawcze Hoffmana dotyczyło ewolucjonizmu i paleoekologii.
Wartka akcja, pełne dramatycznego napięcia potyczki, porwania i ucieczki, opisy egzotycznej przyrody i świętych miejsc kultowych, przede wszystkim zaś galeria różnorodnych postaci to główne atuty tej książki.
Opera w dwóch obrazach Władysława Żeleńskiego z librettem Ludomiła Germana z 1900 roku. Akcja opery rozgrywa się w Tatrach w XVIII wieku. Główne postacie to herszt zbójników, Janek, jego narzeczona, dzika i porywcza Marynka, zbójnik Stach i jego narzeczona, słodka i łagodna Bronka. Janek obdarza zainteresowaniem zakochaną w nim Bronkę, która pielęgnowała go w chorobie. Prowadzi to do dramatu - zazdrosna...
Fragment: "A zatem walka, jakiej wymaga od dramatu teoria, toczy się w sztukach Ostrowskiego nie pod postacią monologów wygłaszanych przez osoby sztuki, ale w faktach, które górują nad ludźmi. Często same postaci komediowe nie uświadamiają sobie jasno lub nie uświadamiają sobie w ogóle istoty swojej sytuacji i walki; walka toczy się za to bardzo wyraźnie w duszy widza oburzającego się, chcąc nie chcąc,...